Okt 2011 stage Senegal Dakar/Mbour

Nieuw Senegalavontuur tegemoet...

En ja, ik heb toelating gekregen om weer studenten te begeleiden naar Dakar. Dit jaar hebben 4 studenten de selectie doorstaan. Jolien, Melinda, Lynn en Janice zijn nu volop bezig met de voorbereidingen voor dit Afrika-avontuur. Voor mij is het niet nieuw, maar ik voel bij de studenten dezelfde (gezonde) stress alsbij mijvorig jaar. Het nieuwe, het onbekende, ... het wordt weer een hele uitdaging.

Nog twee weken en het is zover. Op 28 september vertrekken we dit keer met een lijnvlucht van SN Brussels. De voorbereidingen zijn volop aan de gang, nog eens de pathologie en het hechten geoefend met Dr. C. dezeweek, PEP-instructies gekregen - voor de leken: dit is informatie en handelwijzeter preventie van HIV - en volgende week 2 dagen naar Brussel om kennis te maken met deBrusselse studenten en de praktischegang van zaken op punt te zetten (dit wordt het eerste Franse taalbad!).

De sponsoring is dit jaar meer dan behoorlijk, geen materiaal, wel geld waar we de nodige materialen meer doelgericht mee kunnen aankopen. Het voordeel is dat ik vorig jaar vastegesteld heb wat ertekort is in de gezondheidscentra ginds, wat we eventueel daar kunnen kopen, ...

De verhalen zullen wellicht gelijklopend zijn als vorig jaar, maar met nieuwe mensen en wat meer ervaring hoop ik toch zelf weer op unieke belevingsmomenten. Ik kijkal uit naar het weerzien met Mamadou en Seynabou, Emmanuel, Sylvestre, de vroedvrouwen,...

Senegal, nous revenons bientôt...

Wink

Groetjes, Hilde.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!