Okt 2011 stage Senegal Dakar/Mbour

Eerste indrukken - Eerste stagedag

Bij onze aankomst kregen we een heel warm onthaal van Françoise op de luchthaven.

Al bij al viel de eerste hitte nog mee, alleen de muggen kwamen ons al direct ambeteren. De kamers werden bij aankomst verdeeld en die ogen OK. De airco doet het nog wel niet, maar de ventilator wel,en ik hebgoed geslapen. Het was wel 02u Belgische tijd als ik in bed lag... na een lekkere Gazelle op het strand met Francoise.

Zondag hebben we een bezoek gebracht aan alle stageplaatsen en een rondrit door Dakar. We kregen instructies welke bus we moesten nemen om op stage te geraken.

De eerste inkopen (vooral veel water en drank voor in de frigo) kosten ons een fortuin, dat denken we tenminste, want voor 1 euro heb je 650 CFA. De voormiddag werd afgesloten met een overheerlijk visgerechtin een plaatselijk visrestaurant op 100m van ons hotelletje, met zicht op de oceaan.

Deze morgen om 05u30 wakker geworden met het islamitisch gebed die ze hier zomaar door luidsprekers door het dorp sturen. Maar niet getreurd, na het ontbijt vertrekken we om 7u al richting stageplaats. Intussen is iedereen goed gestart en geniet ik deze NM een beetje van de rust. Vanavond vertrekken we met nog 4 meisjes voor de nachtdienst.

Internet werkt nog niet. Mamadou is momenteel wel niet thuis maar zijn vrouw wil iedereen te helpen, en ik kan dit berichtje op blog zetten via zijn laptop. Deze mensen zijn supervriendelijk, deze middag heb ik me zelfs laten verleiden om eens van hun rijstschotel te proeven: allemaal met de lepel in de hand en uit de pot scheppen, maar het was superlekker.

Zoals jullie merken, we vinden hier onze draai wel en koppelen het werk aan aangename momenten. De sfeer onder de meisjes is ook zeer goed en zij zijn tevreden op hun logement, wat natuurlijk geruststellend is.

Zeer veel warme groetjes, Hilde.

Linda

Dag Hilde,
Thx voor je sms!
Een bericht gepost, onmiddellijk lezen dus. Fijn dat alles daar naar wens is daar. Even ontspannen na die lange trip en dan op naar de werkelijkheid van de Senegalese verloskamers!...voor mij vandaag de werkelijkheid van planning 2VRK...geen tekening nodig zeker :-)
Zonnige groetjes en tot vlug,

Jill Smets

wel 100 keren vandaag aan jullie gedacht, aan de aanpassingen, de warmte in de verloskamers, het nieuwe, het grote verschil met hier.
Zo'n blog, dat is toch fijn!
Take care en genegen groetjes,JIII

Veerle

Dag Hilde
Fijn te lezen dat jullie goed zijn toegekomen in Senegal. Na het heerlijke warme weer (toch nog wat zomer hier) is vandaag toch de herfst gestart, beetje regen en toch een pittige wind.
Ik kijk uit naar je verhalen.
Hou je goed.
Hartelijke groet