Okt 2011 stage Senegal Dakar/Mbour

De eerste week is al weer voorbij!

Na 3 zware dagen op stage doen 2 vrije dagen enorm deugd. Tijd om wat te ontspannen aan de zee, wat bij te slapen, de was te doen...

Donderdag was voor mij een bijslaapdag en vrijdag heb ik samen met collega Brigitte genoten van een dagje aan zee met een boek. Om 10u zijn we vertrokken, we huurden een ligzetel onder de parasol en met een boek in de hand was dit zalig. Jammer genoeg begon er een lichte hoest op te steken, maar eigenlijk niets om me op dat moment zorgen te maken.

Rond 15u begon het zelfs onder de parasol toch te warm te worden en ging ik naar huis. Op dat ogenblik was ik me nog van geen kwaad bewust, maar enkele uren later zag ik vuurrood en kreeg ook lichte hoofdpijn. Later kreeg ik ook koude rillingen, dus duidelijk een zonneslag. Ik wist niet dat dit onder een parasol mogelijk was, zelfs Brigitte was heel verwonderd, want zij was toch getuige geweest dat ik niet van onder de parasol uitgekomen ben. Bovendien verergerde het hoesten waardoor ik me ellendig voelde.

Natte handdoeken en goede zorgen van de collega's met homeopatische middelen deden goed hun werk, zodat ik al bij al goed geslapen heb. Gelukkig hadden al onze studenten nachtdienst en moest ik hen niet begeleiden ter plaatse. Ik hoop weer volledig hersteld te zijn tegen hun dagdienst van woensdag en donderdag. Ik heb me dus maar toegelegd op het maken van de planning van 2 vrk, en dat is geen sinecure met het grote aantal studenten.

Zondagmorgen.

Lynn en Janice zijn er al om 6u30, moe maar tevreden. Elk 2 bevallingen mogen doen. Melinda en Jolien komen na tegen 7u15, want voor Melinda was er op de valreep nog een bevalling te doen. 2 en 3 bevallingen deze nacht voor hen maken dat ook zij tevreden kunnen slapen gaan.

De sfeer is goed onder de studenten. De Waalse meisjes doen hun best om contact te leggen met de Vlaamse, alhoewel dat niet zo evident is met al die Françaises die geen woord Nederlands verstaan. Verder stellen we vast dat de studenten veel minder ondersteboven zijn dan vorig jaar. Toen hebben we de eerste week niets dan huilbuien moeten opvangen omwille van wat de studenten meemaakten op stage. Nu valt dit heel goed mee, waardoor de debriefing minder uitgebreid en minder noodzakelijk is.

Het is 8u15. Nu nog snel even winkelen terwijl het nog niet te warm is om buiten te komen (daar kan mijn huid nu zeker niet tegen!) en dan kan ik voort doen met mijn PC-werk.

Groetjes, Hilde.

Reacties

Reacties

Veerle Van Bocxstaele

Dag Hilde
Hier heeft het de voorbije dagen flink geregend maar vandaag 'zon'dag schijnt de zon en is het achter het raam heerlijk warm.
Blij te horen dat jullie goed gestart zijn. Vervelend dat je een zonneslag opliep, maar je bent precies wel omringd door een fijn verzorgend team.
Ik wens jullie een boeiende tijd. Hartelijke groeten Veerle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!