Okt 2011 stage Senegal Dakar/Mbour

We zijn weer in Dakar!!!

Gisteren hebben we een heel goede vlucht gehad (rechtstreeks deze keer met SN BRussels) en na een vertraging van 20 min bij de start zijn we na minder dan 6uren toch 10 min eerder geland dan gepland. Het vliegtuig bood alle comfort, genoeg beenruimte, maar vooral een monitor voor elke zetel, zodat we spelletjes konden doen of een video bekijken of naar muziek luisteren... de tijd ging op die manier heel snel vooruit.

Bijaankomst in Dakar was het nog niet donker, wat ons mooie beelden van de kust opleverde van uit het vliegtuig.

Het was wel weer even wennen aan het uur, ineens 2 uren vroeger dan in België, maar behalve dat we laat in bed zaten is de aanpassing er snel. De temperatuur viel dit keer beter mee, wel zwoel, maar toch wat minder warm dan vorig jaar.

Vandaag zijn we al de ganse dag op stap geweest. Eerst alle stageplaatsen gaan bezoeken met de nodige uitleg om maandag goed te kunnen starten, daarna inkopen doen, terwijl we de kans hadden om allesin de bus te laden die dan reed tot aan de voordeur, en om te eindigen een rondrit in Dakar met uitleg over de bezienswaardigheden. We gingen dan met de ganse groep eten op Ile de Ngor. Bij thuiskomst hadden we alleen de tijd om ons wat op te frissen, want Dr Ibrahim zou ons een beetje komen uitleggen waar we moeten op letten en zeker moeten doen, maar oook wat we zeker niet moeten doen op onze stageplaatsen. We waren wat blij als dat overleg gedaan was om 19u45, zodat we konden eten.

Vandaag viel de temperatuur ook mee, het heeft vorige nacht geregend en de zon is er niet doorgekomen. Om te acclimatiseren was het dus best wel doenbaar. Maar wie weet schijnt de zon morgen weer en is het bloedheet. Deze nacht probeer ik me weer content te stellen met de ventilator ipv met airco, vorige nacht was dat geen probleem.

Morgen nog op pad voor bezoek aan een laatste stageplaats, maar in de namiddag zijn we dan vrij om goed uitgerust te kunnen starten maandagmorgen.

Vele groetjes aan iedereen, Hilde.

jill.smets@phl.be

dag Hilde en alle studenten,
hier schijnt hetzelfde zonneke als bij jullie, maar niet zo warm. Ben blij dat de verkenning al goed meegevallen is en inderdaad: vanaf morgen the real stuff in de verloskamers. Het wordt een interessante tijd.
Veel groetjes van uit de vroedvrouwenopleiding Hasselt!

nadia Segers

Dag studenten en Hilde,

Fijn om al iets van jullie te horen!
Laat die foto's maar komen en succes morgen in de vk.
Nadia